Vi ska så långt det är möjligt försöka svara på dina frågor, tillhandahålla information och dokument samt låta dig uträtta dina ärenden via webben. Här hittar du länkar till olika sorters direktsupport. I Dokument finns blanketter och broschyrer att ladda ner och saknar du något är du välkommen med dina förslag i Förslagslådan.
I Dokumentarkivet hittar du broschyrer och blanketter för nedladdning. Undrar du över något? Svaret kanske redan finns i Frågor och svar. Har du idéer, förslag eller annat du vill dela med dig av. Lägg det i förslagslådan. I Kontakta oss hittar du kontaktpersoner, adresser och ett formulär för olika ärenden.
Vanliga frågor
- Jag får ingen uppkoppling, vad gör jag?
Börja med att starta om all utrustning. Koppla även bort eventuell extra utrustning som till exempel router och anslut dig direkt till nätverksuttaget.
Om felet kvarstår, kontakta din tjänsteleverantör.
- Behöver jag en speciell telefon om jag vill ha bredbandstelefoni?
Nej, det går bra att använda de vanliga telefonerna. - Hur kommer jag igång när fibern är installerad?
1. Välj tjänsteleverantör och tjänst som du vill beställa.
En sammanställning över tjänsteleverantörerna och deras priser finner ni i Tjänsteguiden
2. Beställ tjänsten via tjänsteleverantörens hemsida eller genom att ringa. Du kommer att behöva ange dina personuppgifter samt adress.
Tjänsteleverantören aktiverar din tjänst till det datum som du önskar.
Du får bekräftelse från tjänsteleverantören att din tjänst är aktiverad.
3. Koppla in dina enheter i din tjänstefördelare (fiber) för att få tillgång till stadsnätet.